И не само…
Плащаме най-скъпо за руския газ и при предишни правителства.
За сравнение – през 1995 г. България плаща 150 долара за 1000 куб. м., докато съседна Турция плаща за същия газ и то транзитиран през наша територия само 130 долара. През същата година Русия отказва да изпълнява Оренбургската спогодба, според която български фирми с български работници строят газопровода, който доставя газ за Европа, срещу което СССР се задължава да предоставя част от доставките за България вместо плащане за труда на българите. През 1995 г. Русия самоволно се отказва от изпълнението на договора (не им бил изгоден вече, но им беше изгодно, когато хиляди българи си оставиха труда и здравето там), но никой в България не се застъпи за нашите интереси. Нито се заведе дело в международен арбитраж, нито се направиха опити за преговори за понижаване на цената на газа. Нито една държавна институця не се опита да защити националния интерес. По традиция. Е, какво може да се очаква от правителство на БСП – дежурните слуги на руския енергиен империализъм?!
Какво имаме днес?! На 16 март Европейската комисия официално обяви, че Газпром е готов за преговори за понижаване на цената и е отправл предложения от мерки, за да избегне глоба за милиарди поради монополно положение и свръхцени. Тук публикувам и самото съобщение в официалния сайт на ЕК – http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-555_bg.htm
Никаква реакция от служебния кабинет, назначен от Радев, нито от третото правителство на Борисов.
НИ ДУМА, НИ ВОПЪЛ, НИ СТОН.
ГЛАВИТЕ – БЕТОН.
Вместо това още в първия ден след изборите увеличиха цената на газа с цели 30%. Съответно и цената на парното, защото тя е пряко зависима от цената на газа. Не се чудете защо години наред сметките за парно са непосилни за стотици хиляди българи и по-високи от тези в държави като Германия примерно. Няма как да е иначе, защото плащаме най-скъпия руски газ. За сравнени в момента плащаме 230 долара, а съседна Турция само 180 долара. Така е по братски, нали?!
Слугите на руския енергиен империализъм действат единно, целенасочено, независимо от коя политическа сила са. Условно можем да наречем този проект, създаден от КГБ и ДС ГЕРБСПДПСПФ.
През 2008 г. правителството на Станишев предоговори цената на руския газ, понеже тя се формира чрез коефициент, който зависи от международните цени на петрола. Понеже тогава цената на петрола започна да пада, местните слуги завишиха коефициента, да не би случайно да ощетят господарите си в Кремъл и да започнем да плащаме цена, близка до тази, която плаща примерно съседна Турция.
Интересното е и, че т.нар. опозиция си мълчи, сякаш не става дума за МИЛИАРДИ ГОДИШНО.
Пълен унисон между ГЕРБ и БСП по въпроса.
Пълен унисон между ДПС и Патриотичния фронт и ВМРО. Така е по братски, нали?!
Какво е положението при горивата?!
Правителството и парламентът поддържат изкуствено най-ниския акциз на горивото в Европа. Всъщност той е на най-долният праг, позволен от ЕС. Само 65 ст./л. За сравнение в съседна Гърция е 1,40 лв., в Германия – 1,20 лв., в Турция – 1,80 лв.
Това означава, че хазната ни получава най-нисък приход от акциз, за да може Лукойл и организираният картел да си слага огромна надценка и по този начин, като един квазиакциз, да прибират милиарди, които би трябвало да влизат в хазната ни.
Днес цените на горивата в България и Австрия са еднакви. Но там акцизът е 1 лв. Разликата е 35 ст. на литър.
35 ст./литър при около 3 милиарда литра годишно потребление прави около 1 МИЛИАРД ЛЕВА. ГОДИШНО ! Толкова губи бюджета ни, за да поддържа изкуствено най-ниския акциз с цел максимална надценка на горивата. Преди седмица мой приятел се върна от Германия. Сподели, че е заредил дизел на 1,14 евро или 2,23 лв. Но в Германия акцизът е 1,20 лв. , а тук само 0,65 лв. Разликата в крайната цена е 14 ст. , но без акциза разликата е 42 ст. Ето тези пари губи България. В Германия тези пари влизат в хазната, а тук ги прибира организираният картел.
Е, в това отношение също имаме „братски“ традиции на щавене. Още през 60-те години плащаме скъпо и прескъпо. Тогава рафинерията ни плаща на СССР петрола по 25 долара за барел при международна цена от 18 долара.
На всичко отгоре, въпреки огромната търговска свръхнадценка (3-4 пъти по-висока в сравнение с другите държави в ЕС) за последните 10 години „Лукойл Нефтохим Бургас“ АД официално е отчел над 60 МИЛИАРДА ЛЕВА ПРИХОДИ, НО НЕ Е ОТЧЕЛ И СЪОТВЕТНО НЕ Е ПЛАТИЛ И СТОТИНКА ДАНЪК ПЕЧАЛБА.
ФАКТ !!!
Схемата се нарича от законите на Република България скрито разпределение на печалба чрез свързани лица и тук https://istinata.bg/?p=1413 съм направил подробен анализ как се осъществява това най-голямо данъчно престъпление.
Никакви мерки от правителството на Борисов. Нито от ДАНС, Прокуратура, НАП. Елементарно е. Просто ресорният министър на финансите трябва да рапореди проверка от НАП, да се изискат фактурите за покупка на суровина от офшорката Литаско, през която си доставят 100% от суровината и да се сравнят с международните цени, за да се докаже каква е разликата в цената при закупуване на суровината, съответно и при обратното изкупуване на готова продукция за изност (54% от цялото производство на рафинерията), за да се докаже скритото разпределение на печалбата чрез изкуствено завишаване на цената на суровината и занижаване на цената на готовата продукция от и към офшорката на Лукойл – Литаско.
Щетите за бюджета ни са милиарди, но правителството се държи така, все едно „Дондуков“ 1 е офис на Лукойл. Е, не се учудвайте, че новият сарай на Доган е върху терен на Лукойл до терминала в Росенец. Не се учудвайте и, че персоната му продължава да е обект от национално значение и да се охранява от НСО. Потребен е за тази схема, за т.нар. СТАБИЛНОСТ. А и т.нар. патриоти в правителството явно нямат нищо против това. Патриоти ли са, ибрикчии ли са, вие сами преценете.
Да не споменавам, че през 2011 г. първото правителство на Борисов даде на концесия на Лукой пристанището в Росенец за 35 години. Единствения терминал, единствения вход на петрол в страната ни. Даде го на цена от 385 000 евро http://www.nkr.government.bg/app?service=external/ConcessionPrint&sp=1487
Нещо повече. Борисов сам внесе предложението на заседание на МС. Не ресорният транспортен министър, който явно не се съгласи. На другия ден го уволни. Само да спомена, че оценката на международна експерна група за концесия на терминала, през който годишно минават суров петрол и готова продукция за около 6 милиарда лева е 35 милиона лева (35 000 000 лв.). Не 385 000 евро (754 000 лв.) Разликата е около 50 пъти.
Това е положението. Стабилност.