Само да припомня – 4 милиарда лева изчезнаха от КТБ. Руска банка, създадена от агенти на КГБ и ДС като структурата „Булгарсофинвест“ още по Живково време през 1988 г. по Указ 56 и преструктурирана в банка през 1994 г. Банка, в която наливаха милиарди от държавните ни предприятия. Милиарди, с които се финансираха паразитни руски политически проекти, обръчи от фирми на ДПС, изкупуваха се вестници, телевизии, търговски вериги. През тази банка руснаците станаха собственици и на Булгартабак, и на БТК.
4 МИЛИАРДА ЛЕВА – ДОСТАТЪЧНИ ЗА ДВЕ ЕСКАДРИЛИ ОТ НАЙ-СЪВРЕМЕННИЯ ИЗТРЕБИТЕЛ Lockheed Martin F-35 Lightning II и … България щеше да има най-боеспособната и респектираща авиация в Европа.
Lockheed Martin F-35 Lightning II е самолет от 21 век. За разлика от всички останали. Технологично чудо, невидимо за противника. Самолет, който може да се разправи сам с цяла ескадрила МиГ или Грипен, преди да са го забелязали на радарите си.
Ще ми се българските пилоти да летят на този самолет и всеки, който милее за авиацията ни, трябва да иска най-доброто за нея и да е сигурен, че пилотите ни са максимално защитени и ще се върнат след бойна мисия, а не са просто една лесна мишена за ракетите на противника. Междувременно съседна Турция поръча и ще получи през 2018 г. 100 броя F-35.
Напълно разбирам защо пилотите ни отказват да летят в летящи ковчези…
А можеше да бъде иначе…
В средата на 60-те години на миналия век България изгражда автомобилен завод „Булгаррено“- Пловдив. Основната част от инвестицията е направена от френския производител, защото България е ошушкана. До 1960 г. в хазната не остава и цент.
България е принудена да предава селскостопанската си продукция на СССР под себестойност и е задължена да изкупува всевъзможни руски боклуци и въоръжение. Срещу долари, разбира се. По братски. За сведение – през 60-те години България плаща за руския петрол 25 долара за барел при международна цена от 18 долара. На тази цена Нефтохим внася 10% от суровината от арабски държави, а на 25 долара плаща СССР 90% от суровината си. Факт, документиран и в Държавен архив.
Дори машините от плячкосаните след 1944 г. над 100 завода като военна плячка, са ни продадени обратно след 20 години амортизация и то срещу долари. През 1961 г. Кремъл посяга и на златния резерв на БНБ. Само за периода 1961 г. – 1964 г. от трезорите на БНБ са изнесени всичките 32 тона злато и са закарани в Москва.
Следващият председател на БНБ в периода 1969-1974 г. Кирил Зарев, си спомня, че когато приема поста от тогавашния председател Несторов, последният му обяснява колко затруднено е плащането на дълговете:
„Дори той спомена, че БНБ не е изплатила 50 млн. долара с изтекъл погасителен срок на Московската народна банка в Лондон. Това е било може би през 1967 г. или 1968 г. и на практика означава, че тогава БНБ е фалирала.” (по-подробно тук: http://desebg.com/2011-01-06-11-51-03/734–1-1960- )
В условията на тотален валутен дефицит България започва едно начинание, което скоро ще бъде смазано от руските „другари”.
Първо на поточните линии се пускат двата основни модела Булгаррено № 8 и № 10. В спомените си Доц. д-р Иван Златинов, който е назначен като технолог за производство на спортния модел Булгаралпин споделя, че 30-40% от оборудването на трите модификации е наше българско и то с отлични показатели (преценката е на френските представители на заводите „Рено“).
В него започва да се произвежда и фантастичния и по днешните разбирания за дизайн модел Булгаррено Алпин 110. Уникален за времето си автомобил, изпреварил конкурентите си с години в перфектна комбинация от цена, дизайн, динамика и разход.
През 1970 г. по нареждане на Москва производството е спряно, а заводът – разтурен. По-късно е проборудван в сервиз. За руснаците, които малко преди това са започнали да произвеждат таратайката Жигули по лиценз на ФИАТ, е недопустимо малка България да произвежда амтомобил, който превъзхожда видимо и по всички показатели скапаната руска бракма. Сред населението е пуснат слух, че България уж била нарушавала договора си с французите.
Истината е, че на България е наредено „отгоре“, че след като има социалистическа кола, не трябва да произвеждаме „капиталистическа”, макар самото Жигули да е изцяло копирано едно към едно от ФИАТ.
Днес запазени модели Алпин 110 може да видите в mobile.de на цени над 35 000 евро. Наскоро един от моделите (със софийска регистрация), произведен в българския завод, беше обявен точно на тази цена и бе бързо продаден. Повечето, произведени във Франция, днес са дори на цени над 65 000 евро.
Само да припомня, че това не е прецедент. През 1944 г. България разполага с ТРИ самолетостроителни фабрики: ДАР – в Божурище, Държавната самолетна фабрика в Ловеч и „Капрони Български” в Казанлък. В тях се произвеждат българските самолети ЛАЗ, ДАР и КБ.
И трите завода са разкостени след 1944 г., голяма част от инженерите са натирени в други производства, а машините са плячкосани и закарани в СССР.
Днес малцина българи знаят, че основния камък на Държавната аеропланна работилница – ДАР е поставен в Божурище още през 1917 г., но заради рестрикциите, наложени ни от победителите в Първата световна война, пред незавършените сгради на Аеропланната работилница са унищожени 73 самолета, 110 авиационни двигателя, 3 аеростата, 76 броя авиационни картечници, бордни уреди, боеприпаси, авиобомби и друго авиационно оборудване. През септември 1920 г. на същото място са разрушени 9 броя хидроплани на морската авиация, докарани с железницата от Варна.
С правителствено решение през 1925 г., (в същата година, в която българските комунисти, под диктовката на Москва, организират чудовищен атентат и взривяват църквата „Св. Неделя”, избивайки голяма част от елита на България и десетки невинни жени и деца), самолетостроителния завод е възстановен и започва производство.
(http://www.lostbulgaria.com/?s=%D0%91%D0%BE%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%89%D0%B5&paged=6)
Малцина са и българите, които знаят, че България е десетата държава в света, която разполага с подводен флот. След държави като САЩ, Англия, Франция, Германия, Русия, Италия. Причината е, че през 1915 г. руският флот напада българското крайбрежие и започва да бомбардира Варна, Балчик и военни обекти по Черноморието. Но по тази тема друг път…
Преди години Рено направи успешна инвестиция в Румъния, а автомобилите, произвеждани там с марките „Рено“ и „Дачия“ заливат нашия пазар и са първи по продажба. По ирония на съдбата днес заводът, който произвеждаше бракмата Жигули е притежание 70 % на концерна Рено-Нисан.
Така приключи автомобилостроенето и самолетостроенето в България.
Уви, когато си прегазен от руски ботуш, когато държавата ни (или по-скоро губернията ни) се управлява от продажни русофилски мафиоти, които НИ ПРИНУЖДАВАТ да плащаме НАЙ-СКЪПИЯ РУСКИ ГАЗ, съответно и парно, както и горива с най-висока надценка в Европа, а щетите са за милиарди годишно, нямаш много-много избор. Освен да не ги избираш, ако не те излъжат отново с поредната мимикрия…
А за два безсмислени реактора, поръчани отново с корупционна схема, платиха 800 милиона лева = 5 изтребителя F-35. Впрочем, без дори да обжалват решението на арбитража. Да не говорим, че реакторите още ги няма и най-вероятно в тях ще слагаме джибри, ако изобщо ги домъкнат.
И днес имаме ГЕРБ и Патриотичен фронт, както и техните приятели от ДПС и БСП, които разиграват циркове за пред наивните си избиратели с една единствена цел – да прикрият пълното срастване на политическата мафия, която обслужва руския енергиен империализъм и дхемите за източване на България дружно и безпрекословно.
Днес имаме Борисов,Каракачанов, Доган, Пеевски, Корнелия, …
А ТЕ НЕ МОГАТ ДА ЛЕТЯТ…