От няколко години руски тролове периодично споделят в социалните мрежи „новината” за новата супер лимузина на Путин, производство на ЗИЛ, която ще тури в джоба си Мерцедес, Бетли и Ролс Ройс. „Новината” се подема от болните русофилски мозъци, а дебилна картинка на въпросната лимузина се споделя масово. И те така те, вече няколко години.
Докато Путин, руския патриарх и всичките им официални държавни лица продължават да се возят в мазните мерцедеси, а в Москва не можеш вече да видиш дори и лада сред стотиците хиляди американски, германски, японски и корейски автомобили. Странно е само защо местните русофили предпочитат да карат десетгодишни Мерцедеси и БВМ, вместо да си закупят за същите пари нова лада?!
И докато местните русофили обещаваха, че ето, още догодина лимузината на Путин ще е готова (http://rusofili.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD-%D1%81-%D1%86%D0%B0%D1%80-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0/)
ЗИЛ ВЗЕ, ЧЕ ФАЛИРА…
На 20 декември руските медии официално обявиха, че в завода е произведен последният камион. https://lenta.ru/news/2016/12/20/zil/
Кой сега ще произведе лимузината на Путин, която местните русофили така щедро раздаваха из форуми и сайтове?! Кой?! Пак ще трябва Путин да се влачи с прогнилите западни мерцедеси…
Покрай това се сетих за един виц, който вървеше из народа по Живково време.
Закарали руснаците един ЗИЛ на международно автомобилно изложение. Завъртял се американец покрай него, да види какво е туй чудо. Застанал до него руския инженер и почнал да му обяснява:
– Вижте какъв здрав камион!
– А колко гори?
Руснакът го поглежда и продължава:
– Може да товари 3 тона! Има две врати, огледало, седалки!
– А колко гори?
– Може сам да изсипва товара…
– А колко гори?
– А вие защо биете негрите?…
Та, не доживяхме да видим разгрома на Мерцедес, Бентли и Ролс Ройс.
Смъртта на ЗИЛ не е нещо неочаквано или необичайно. Путин успя да загроби къде по-„престижни” руски марки като Лада и Москвич.
Заводът на Москвич беше обявен в банкрут три години след встъпването на власт на Путин. Процедурата по обявяване в банкрут стартира през 2003 г. и завърши официално на 28 февруари 2006 г. На 6 декември същата година се състоя и разпродажбата на имуществото на завода. http://www.top-personal.ru/newsissue.html?4538
Всъщност, както всички „руски” заводи и технологии, самият завод на Москвич е дело изцяло на западни технологии и постижения, некадърно копирани и приложени в руската действителност.
Заводът е открит с поточни линии на Хенри Форд и започнва работа през 1930 година под името «Государственный автосборочный завод имени Коммунистического интернационала молодёжи» (КИМ). Първите 3 години там се сглобяват товарни автомобили Форд-А и Форд-АА.
По това време Хенри Форд е симпатизант на нацисткия режем в Германия, като открива и завод в Германия. Както знаем, двата режима – на съветска Русия и нацистка Германия по това време са приятелски, а Форд разчита да извлече големи печалби чрез директно сътрудничество с тоталитарните режими, които му гарантират голям пазар и завоюване на нови територии. Хенри Форд е яростен противник на профсъюзите, а и в двете държави по това време няма профсъюзи и правата на работници не се зачитат, като експлоатацията може да е максимална. Дори е награден от Хитлер с най-високия нацистки орден – http://rarehistoricalphotos.com/henry-ford-grand-cross-1938/
След Втората световна война Червената армия пренася цялата производствена линия на Опел от Бранденбург в Москва и през 1947 г. започва производството на модела Москвич 400, базиран на Опел Кадет…
Тук може да видите какво е останало от завода след мъдрата политика на Путин http://www.doodoo.ru/printpage-4097.html
Върху част от руините на завода през 2012 г. се построи „Технополис” Москва, в който , както сами се досещате, се продават китайски и западни стоки.
Още по-болезнен беше фалитът на Автоваз. Путин успя да срине и доведе до фалит заводът, който хранеше 100 000 човека.
През 2008 г.- 2009 г. поради некадърен мениджмънт и липса на пазар Автоваз изпада в икономическа криза. Дори самите руснаци не искат да купуват колите родно производство. През 2009 г. спадът в продукцията е цели 43,5 % в сравнение с предходната година. През септември 2009 г. Путин съкращава 27 600 човека, работещи в завода. http://www.vedomosti.ru/business/articles/2009/09/25/avtovaz-uvolnyaet-27600-chelovek
Въпреки изсипаната държавна помощ от десетки милиарди рубли, агонията на завода продължи още само две години и през 2012 г. за да го спасят, руснаците се принудиха да го продадат на концернът „Рено-Нисан”. http://www.rbc.ru/economics/27/06/2014/57041ebb9a794760d3d3f9e8
На 23 януари 2014 г. новото ръковдство съобщи, че уволнява още 7500 работника. Въпреки всички съкращения и реформи, загубите на предприятието продължават да растат и за 2015 г. стават цели 73 милиарда рубли – https://lenta.ru/articles/2016/03/09/avtovaz/
Междувременно в завода е оставено и звено, което се ръководи от руснаци и произвежда нов модел Лада Гранта. Тук можете да видите и как самият Путин се запознава с качеството на автомобила. Можете да се убедите с очите във високото качество на чисто новия автомобил, как се отваря багажника му, как пали и то изпробван лично от Путин. – https://www.youtube.com/watch?v=FprS5DJnfF0
За 2016 г. Автоваз отчита ново понижение на продажбите с още 17 %. Мисля си, че скоро концернът „Рено-Нисан” ще си бие в мениджърските глави доста ламаринени сапунерки.
Причините?!
Руската империя е суровинен придадът на световната икономика. 95 % от брутния вътрешен продукт на Русия се формира от суровини. 70% – от нефт и газ. Потреблението, пазарът, покупателната способност там са силно зависими от цената на нефта и газа, а през последните две години тяхната цена падна наполовина. Всъщност главните причини са посочени тук: https://istinata.bg/?p=1356
Междувременно след фалита и на ЗИЛ, ние с нетърпение очакваме русофилите да посочат кой ли друг руски производител ще сложи в джоба си Мерцедес, Бентли и Ролс Ройс и ще успее да достави най-сетне на Путин лимузина родно производство. Дотогава мисля, че мениджърите и работниците в тези компании могат да спят спокойно.
Но няма да се учудя, ако утре в някой русофилски форум се появи поредната идиотска картинка с поредната руска лимузина за Путин. Даже мога да предложа идея – нещо на базата на Уазка. Предвид тенденцията Путин да се превърне в пожизнен император и имайки предвид напредналата му възраст, няма да е зле Уазката да е снабдена и с позлатена тоалетна.
А ето и малко кадри от руините на завод Москвич насред Москва: