На този интересен коментар на Теодор Михайлов, съдържащ официалните данни за акциза, ДДС и цените на горивата в Европа, попаднах днес във Фейсбук:

„Ето как се образува цената на горивата в различните държави. Във всички е цена+акциз+ДДС. Защо в България е толкова висока цената, акцизът нисък, 20% ДДС и накрая много скъпи горива към всички нас. Имаме рафинерия, Лукойл си имат пристанище, работната ръка е слабо платена и въпреки всичко крайната цена е по-висока от почти всички държави в ЕС. Този път няма да сравнявам заплатите, за да не става твърде депресиращо.
Цена на дизел в Австрия – 0,322 евро
Цена на дизел в България – 0,515 евро
Акциз в Австрия – 0,425 евро
Акциз в България – 0,330 евро
ДДС в Австрия – 0,149 евро
ДДС в България – 0, 169 евро
Крайна цена за литър дизел в Австрия – 0,896 евро
Крайна цена за литър дизел в България – 1,014 евро
12439072_10208091449261764_633302402712295593_n
В хазната на Австрия от акциз и ДДС влизат общо 0,574 евро на литър

В хазната на България от акциз и ДДС влизат общо 0,499 евро на литър

Какво излиза? В бюджета на Австрия от акциз и ДДС влизат повече пари, отколкото в България, но цената на литър си остава по-ниска. За качеството изобщо да не отваряме дума, че ще стане мътна и кървава.

П.П. Много ще помоля да не ме съветвате да започна да внасям евтино гориво, щото нямам такива намерения, а да коментирате цифрите. Мерси!“

Ние само можем да посъветваме г-н Михайлов да не внася по-евтин бензин, защото няма къде да го съхранява. Всички данъчни складове за горива са собственост на Лукойл, а министерството на финансите дори отказва да предостави официална информация, та се наложи да се заведе дело по тази причина.